Analytické a koncepční služby pro strategické rozhodování ve výzkumu, vývoji a inovacích

Archiv projektu

Výzkumné a inovační systémy

RokNázevOdkaz
2024Analýza dopadů generativní AI na zaměstnání v Česku (Policy Brief) PDF
2024Očekávané dopady rozvoje AI na trh práce (Přílohová část) PDF
2023Výzkum a vývoj v oblasti umělé inteligence v České republice PDF
2023Spolupráce CZ a UK organizací v rámcových programech EU před Brexitem a po něm PDF
2023Metodické postupy pro posuzování socioekonomických dopadů velkých výzkumných infrastruktur ČR PDF
2023Příloha 1 k Metodickým postupům pro posuzování socioekonomických dopadů velkých výzkumných infrastruktur ČR – přehled indikátorů PDF
2023Interim analýza aktivity mobility PDF
2023Výzkumné organizace a jejich mezisektorová spolupráce v letech 2018-2022. Jedná se o vizualizaci hierarchické struktury výzkumných organizací v ČR a indikátorů jejich spolupráce s podniky na projektech evidovaných v CEP IS VaVaI. Odkaz
2022Databáze informací o výzkumných systémech v zahraničních zemích – aktualizace 2022 Odkaz
2022Analýza mezinárodní spolupráce ve VaVaI a návrh doporučení ke zlepšení účasti ČR v Horizontu Evropa PDF
2022Vizualizace sítí spolupráce mezi organizacemi příjemců grantů ERC CZ na výstupech z RIV a WOS Odkaz
2022Analýza aktuálního stavu kapacit pro implementaci EOSC v ČR PDF
2022Analýza tematického zacílení výzkumné spolupráce Česko – Indie PDF
2022Analýza tematického zacílení výzkumné spolupráce Česko – Izrael PDF
2022Kapacity a potenciál výzkumu a vývoje v ČR pro zapojení do projektů realizovaných v rámci mise Rakovina programu Horizont Evropa (Policy Brief) PDF
2022Mapování sítí v oblasti mezinárodní spolupráce ve VaVaI:potenciál pro zapojení do rámcových programů EU PDF
2021Analýza přínosů a dopadů velkých výzkumných infrastruktur ČR PDF
2021Příloha k analýze přínosů a dopadů velkých výzkumných infrastruktur ČR PDF
2021Závěrečné hodnocení Národního programu udržitelnosti II (LQ) PDF
2021Kapacity a potenciál výzkumu a vývoje v ČR pro zapojení do projektů realizovaných v rámci mise Rakovina programu Horizont Evropa PDF

Technologie, společnost a inteligentní specializace

RokNázevOdkaz
2023Vesmírné technologie (Technology Brief) PDF
2023Zpráva From Foresight for smart specialisation to engagement in EU research programmes, missions and partnerships PDF
2023Covid 19 Pandemic Boost to Digitisation of the Czech Society – článek v recenzovaném časopisePDF
2023Technology Assessment in Central and Eastern Europe. Status quo in 2022 and future prospects (příspěvek do publikace)PDF
2022Souhrnná zpráva z workshopu CZ-PRES „Foresight in R&I“ (7.10.2022) PDF
2022Vymezení KETs pro účely NRIS3 a návodné otázky pro zařazení nových průřezových technologií PDF
2022Virtuální a rozšířená realita: Výzkumné a inovační kapacity v Česku (Technology Brief) PDF
2022Technology assessment activities and science communication in Czechia – konferenční příspěvek, Berlin Convention22 PDF
2022Covid 19 Pandemic Boost to Digitisation of the Czech Society – konferenční příspěvek, Inproforum 11-22 České Budějovice PDF
2022ETAC5 Karlsruhe, Germany 7-22. The COVID-19 pandemic boosting digital technologies (koncept sekce) PDF
2022COVID-19 pandemic boosting digital technologies (prezentace, ETAC5 Karlsruhe) PDF
2022Technology Assessment in CZ (prezentace, ITA online workshop 3-22) PDF
2022Technology Assessment in a Globalized World. Facing the Challenges of Transnational Technology Governance – kapitola v knize PDF

Věda, vzdělávání a trh práce

RokNázevOdkaz
2024Mezinárodní vědeckovýzkumná mobilita v letech 2022-2023 PDF
2023Analýza kvalitativních rozhovorů s doktorandy vybraných českých vysokých škol PDF
2023Základní postupy, problémy a potenciál ke zkvalitňování podpory kariérního růstu ve výzkumných organizacích-kvalitativní sonda PDF
2023Profesní studijní programy: stav, zkušenosti a návrhy návazných analýz PDF
2023Profesní a regionální struktura pracovních příležitostí v ČR se zaměřením na poptávku po vysokých kvalifikacích PDF
2023Akademický inbreeding-sonda na základě repozitářů fakult PDF
2023Roční monitoring přípravy odborníků pro VaVaI – infografika 2023 PDF
2023Přerušení studia doktorských studijních programů PDF
2023Přetrvávající překážky v mobilitě a kariérním rozvoji výzkumných pracovníků PDF
2023Systém sledování absolventů – příklady zahraniční praxe PDF
2023Systém sledování absolventů – datové zdroje PDF
2022Roční monitoring přípravy odborníků pro VaVaI – infografika 2022 PDF
2022Zaměstnanost absolventů VŠ v progresivních odvětvích PDF
2022Postavení doktorandů v ČR z hlediska příjmů a sladění studia, práce a rodiny PDF
2022Pracovní uplatnění absolventů doktorského studia PDF
2022Otevřenost doktorského studia pro zahraniční zájemce – část I PDF
2022Otevřenost doktorského studia pro zahraniční zájemce – část II PDF
2022Otevřenost doktorského studia pro zahraniční zájemce – část III PDF
2022Akademický inbreeding na vybraných fakultách českých vysokých škol PDF
2022Současná situace v mezinárodní vědeckovýzkumné mobilitě – EURAXESS analýza PDF
2022Příprava odborníků pro uplatnění ve VaVaI z hlediska genderu PDF
2022Příprava odborníků pro uplatnění ve VaVaI PDF
2021Roční monitoring přípravy odborníků pro VaVaI – infografika 2021 PDF
2021Kvalifikační a profesní struktura zaměstnanosti v doménách výzkumné a inovační specializace PDF
2021Přehled systémů doktorského studia ve vybraných zemích EU PDF

Gender a věda

RokNázevOdkaz
2024Plány genderové rovnosti v organizacích veřejného sektoru realizujících výzkumnou činnost (Zpráva k roku 2024) PDF
2024Genderově podmíněné násilí v akademickém prostředí, část: Akademie věd ČR PDF
2024Genderově podmíněné násilí v akademickém prostředí, část: veřejné vysoké školy PDF
2024Pravní analýza problematiky genderově podmíněného násilí ve veřejných výzkumných institucích PDF
2024Nízká účast vědkyň a vědců v ERC grantech (Analýza dotazníku) PDF
2024Manuál pro práci s modelem Katalyzátorů změny PDF
2024Postavení žen v české vědě (Monitorovací zpráva za rok 2022) PDF
2024The Position of Women in Czech Science (Monitoring Report 2022) PDF
2023Postavení žen v české vědě (Infografika) PNG
2023Postavení žen v české vědě (Monitorovací zpráva za rok 2021) PDF
2023The Position of Women in Czech Science (Monitoring Report 2021) PDF
2023Genderově podmíněné násilí a sexuální obtěžování na vysokých školách (Analýza výročních zpráv vysokých škol) PDF
2023Genderová dimenze v obsahu vzdělávání (Příručka k zavádění genderové dimenze do obsahu vzdělávání budoucích učitelů) PDF
2023Jak na monitoring a evaluaci plánu genderové rovnosti (Příručka) PDF
2023Plány genderové rovnosti v organizacích veřejného sektoru realizujících výzkumnou činnost (Zpráva k lednu 2023) PDF
2022Postavení žen v české vědě (Infografika) PNG
2022Právní aspekty problematiky genderově podmíněného násilí na vysokých školách PDF
2022Postavení žen v české vědě (Monitorovací zpráva za rok 2020) PDF
2022Genderově podmíněné násilí a sexuální obtěžování na vysokých školách – analýza výročních zpráv vysokých škol PDF
2022Implementace genderové dimenze v obsahu výzkumu PDF
2022Návratové granty PDF
2022Odměňování v projektech Horizontu Evropa PDF
2022Poptávané typy péče u akademických pracovnic a pracovníků: preference a náklady – výstupy ankety PDF
2022Rodičovství na počátku profesní dráhy ve výzkumu (Souhrn) PDF
2022Rodičovství na počátku profesní dráhy ve výzkumu PDF
2021Gender v obsahu vysokoškolské výuky a výzkumu PDF
2021Genderové audity PDF
2021The Positon of Women in Czech Science (Monitoring report 2019) PDF
2021Postavení žen v české vědě (Monitorovací zpráva za rok 2019) PDF
2021Řetězení pracovních úvazků na dobu určitou PDF
2021Ženy a muži v odborných komisích, hodnotících panelech a poradních skupinách poskytovatelů PDF
2021Ženy ve vědě 2019 (Infografika) PDF

Odborná komunita pro politiku VaVaI

RokNázevOdkaz
2024Časopis Ergo 1/2024 PDF
2023Časopis Ergo 3/2023 PDF
2023Časopis Ergo 2/2023 PDF
2023Časopis Ergo 1/2023 PDF
2022Časopis Ergo 1/2022 PDF
2021Časopis Ergo 1/2021 PDF
2021Časopis Ergo 2/2021 PDF
2023Newsletter 2 PDF
2023Newsletter 1 PDF

Projekt sdílených činností Strategická inteligence pro výzkum a inovace (STRATIN+) je podpořen Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR (kód projektu MS25001)